Hoppa till innehåll

Vilar med Jesus

Lite konstigt tycker jag det är att när media idag pratar om hur man vilar så nämns aldrig bön och bibelords-meditation. En aftonbön har funkat bättre för mig än att lyssna på en röst som uppmanar mig att sträcka ut och spänna av. Därmed har jag inte sagt att det varit overksamt, men ett innerligt samtal med Gud och Jesus i Helig Ande är lugnande och läkande på flera sätt, och har hjälpt mig somna många nätter.

Den som följer mig på Facebook och Instagram känner till att jag delar med mig av Bibeln, min tro på Jesus och mina tankar kring detta. ‘Vila i Gud’ brukade en del kristna säga när jag kände mig näst intill utbränd. Och det är nånting jag prövat, och ibland var det verkligen vilsamt och ibland var det jobbigt. Jag orkade helt enkelt inte be eller läsa Bibeln. Inte gå i kyrkan heller för den delen.

Men, tänk om Jesus hade rätt när Han sa “Kom till mig alla ni som är trötta och bär tunga bördor, så ska jag ge er vila.” (Matteus 11:28 NUB)
https://bible.com/bible/916/mat.11.28.NUB

Det finns inga krav på hur ofta och hur länge den andakten ska eller bör vara. Det är bara jag som bestämmer hur jag vill göra. Gå till kyrkan eller vara hemma. ‘Bara vara’. Eventuellt ett tänt ljus. Eller kanske lite musik i bakgrunden. Som en dans, en tavla, poesi eller tyst på knä. Ibland en promenad med Gud, eller bara en minut vid frukosten innan jobbet. Inför Gud kan jag visa precis vem jag är, och beröringen av den Helige Ande kommer. Han vet vad du och jag behöver.

❤️

Publicerat iBibelnBöner

Bli först att kommentera

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *